woensdag 26 september 2007

Een dikke vette 10

Kennis. Daar ontbreekt het aan tegenwoordig. Nu wil ik mij allesbehalve alwetend opstellen (ook al ben ik dat natuuuuuurlijk wel), maar wat gebeurt er toch met de kinderen van nu, de jeugd van tegenwoordig. Hun djokkies zijn geskurt, kijken uit schaamte alleen voor zich terwijl ze doorlopen, zijn veranderd in partypiepers (en ik maar denken dat het een nieuw soort aardappel was) en tot overmaat van ramp hebben ze alleen nog maar horizontale bezigheden.

Vroeger keken de tieners nog op naar invloedrijke personen, zoals Gandhi. Het zal natuurlijk ook wel een beetje aan de propagandhi uit die tijd hebben gelegen, maar ze volgden zijn advies tenminste op. Nu zijn het Baas B en zijn anuskruipende vriend Lange Franus (je weet wel, die ene met de korte ijslolly) die de tieners onderwijzen: ‘Pik zuigen met twee handen, met veel spuug en zonder tanden.’

Dat kan je natuurlijk stoer, gruwelijk en tantu dope vinden, maar er zijn gewoon bepaalde dingen die niet stoer, gruwelijk en tantu dope zijn. Hier in Amsterdam maak ik genoeg van zulke dingen mee. Zo liep ik laatst bij mij voor de deur door Mekka. Krijg ik het volgende voor mijn kiezen. Marokkaan tegen andere Marokkaan: ‘Yoooooo, wazzap mah nigga.’ Andere Marokkaan antwoordt: ‘Nothing on the hand, G.’
Nigga? On the hand? Ik vraag me af of ze misschien ook laatjegratisfokken.nl hebben gelezen of dat ze het fohhh real (om maar in hun sferen te blijven) menen. Ik kreeg in ieder geval een ontzettende drang om stenen naar deze taalbarbaren te gooien. Wat overigens hier in Mekka heel gebruikelijk is. Gelukkig (voor onze ‘niggas’) kon ik mij nog net in bedwang houden.

Je kunt zoveel doen om informatie te krijgen. Boeken lezen, maar dan ook echt lezen en geen plaatjes kijken, zoals in de Kamasutra. Tv kijken, maar dan ook echt kijken en niet alleen zappen. Naar de bieb gaan, maar dan ook echt gaan en het niet alleen als excuus gebruiken om stiekem met je lover naar de speeltuin te gaan om een potje te wippen.

Misschien ligt het wel aan mij en behoor ik met mijn 21 lentes tot de oude garde. Maar ik kan echt genieten van informatie, waarschijnlijk nog wel het meest van ‘nutteloze’ informatie. Daar ben ik echt verzot op.
Wist je bijvoorbeeld dat ‘Chang’ de meest voorkomende achternaam ter wereld is. De kans is dus groot dat ik Thalia Chang heet. En dat je 360 calorieën per uur verbruikt tijdens sex. Dat wil dus zeggen dat ik per dag (24x360) 8640 calorieën kwijt ben. Vaarwel Atkins!
En wist je dat de Aetherius-gemeenschap gelooft dat Jezus nog leeft en op de planeet Venus woont. Zij zouden ook eens moeten lezen en dan met name het boek ‘Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus’.
Ik kan zo nog wel uren en pagina’s lang doorgaan, maar gemakshalve refereer ik naar het achtste wereldwonder > Google.

Liebe Leute, verrijk je toch met kennis, want een dikke vette 10 halen voor je IQ-test is niet iets om trots op te zijn!

Geen opmerkingen: